Városlista

2012. Szeptember 25. 13:52, kedd | Helyi
Forrás: Erdősné Fedeles Zita

Élménytábor a Balaton-felvidéken

A Dombóvári Művelődési Ház Nonprofit Kft. a Belvárosi Általános Iskolával karöltve pályázatot készített iskolai gyermekprogram támogatására.

A nyertes pályázatnak köszönhetően az iskola hatodik évfolyamos tanulói (4 osztály) és a kísérő pedagógusok szeptember 12-től 14-ig élménytáborban vehettek részt a Balaton északi partján. E táj természeti, geológiai adottságaival, történelmi és irodalmi emlékhelyeivel lenyűgözte a tanulókat. Az erdei iskolai program szakmai vezetője Somfalvi Józsefné volt.

Kirándulásunk kezdetén a déli parton – iránytű és tájoló segítségével – „bemértük”, hogy merre utazunk a következő három napban. Keszthelyen a Balaton Múzeumban – 2011-ben az év múzeuma - megismerhettük a tó kialakulását, állat- és növényvilágát. A balatoni halak akváriuma mellett a kiállításon megtekinthettük a tavat övező domb-és hegyvidék erődítményeit, valamint az utóbbi fél évszázad fürdőkultúráját is tanulmányozhattuk. A 101 helyiségből álló Festetics kastély gyönyörű termeivel, könyvtárával bámulatba ejtette érdeklődő látogatóit. A Hintómúzeumban a 18-19. századi főúri életformához kötődő kocsikat, hintókat és lovas szánokat szemlélhettük meg. A szökőkút előtt csoportképeket készítettünk háttérben a barokk kastéllyal. Első nap a Szent György-hegyi túrán "teszteltük" a kitartásunkat, fizikai erőnlétünket. Mindannyian jelesre vizsgáztunk, testközelből csodálhattuk a bazaltorgonákat, s távcsöveken "keresztül" a tanúhegyeket. Nem volt azonban "szerencsénk" a Szigligeti várral, ugyanis felemelkedve a magaslatra zárva találtuk a nemrégiben helyreállított romot. Este mindenkinek jólesett a pálkövei táborban feltálalt vacsora; majd a szobákat elfoglalva újból erőre kaptunk.
A szerdai harmincfokos meleg után csütörtökön esőre, hidegre ébredtünk. A salföldi majorságban az ősmagyar állatok behúzódtak éjjeli szálláshelyükre. Kékkúton megtöltöttük flakonjainkat Theodora forrásvízzel, majd a kővágóörsi kőtengernél álltunk meg, amely úgy jött létre, hogy a fehér homokot vulkanikus hévizek szilárdították a Pannon- tenger visszahúzódásakor. Délután megcsodálhattuk a páratlan geológiai csodát, a Hegyestűt. A vulkáni lávakitörés végigcsorgott a kúp oldalán, a bennrekedt bazalt körül lekoptak a kövek az idők folyamán, így ma a szorosan egymáshoz simuló orgonasípok adják a kúp formáját.
Pénteken az örvényesi vízimalomban a molnár begyújtott a tiszteletünkre. Működésbe hozta a malmot, melynek fakerekét a Pécsely-patak kis vízesése mozgatja. A tihanyi visszhang kipróbálása után utunkat az Apátságban folytattuk, I. András sírjánál megálltunk csendben, majd az alapítólevél másolatát tanulmányoztuk. Kirándulásunk végén irodalmi sétát tettünk Balatonfüreden a Jókai Emlékmúzeumban. A Tagore sétányon kis szabadidőt kaptak a gyerekek.
Az utazótáskánkban hazafelé már nemcsak ruhák, hanem sok-sok élmény és új ismeret lapult.

Kapcsolódó galéria

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 07. 08:24, kedd | Helyi

Dombóvár egyik legnagyobb sportolójára emlékeztek

Buzánszky Jenő 99 évvel ezelőtt, 1925. május 4-én született Újdombóváron.

2024. Május 06. 08:15, hétfő | Helyi

Szivárvány Óvoda családi délután a klímavédelem jegyében

A Dombóvári Szivárvány Óvoda családi délutánt tartott a klímavédelem jegyében április 26-án.

2024. Május 02. 19:48, csütörtök | Helyi

Az Evangélikus Művészeti Iskolák II. Országos Találkozóját tartották Dombóváron

A Dombóvári Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola szervezésében rendezték meg az Evangélikus Művészeti Iskolák II. Országos Találkozóját a Dombóvári Művelődési Házban.

2024. Május 01. 08:32, szerda | Helyi

Atlétikai diákolimpia zajlott a városi és a járási iskolák részvételével

A legjobbak a héten Szekszárdon képviselik Dombóvárt.